zondag, februari 25, 2007

Gelukkig nieuwjaar

Man man toch ! 't Is half, nee, eind februari en 'k heb nog niemand gelukkig nieuwjaar gewenst.

Bij deze : Gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst. Terwijl ik dan toch bezig ben: allemaal ook een zalige Pasen, prettig Pinksteren en mocht de postfrequentie nog dalen: alvast het beste voor 2008. Ben ik toch weer lekker de eerste deze keer.

Long time - no posts. Het heeft zo zijn redenen waar ik liever niet dieper op in ga. Veels te privé. Laat uw ongebreidelde fantasie maar werken omtrent wat die redenen zouden kunnen zijn. Ik ben er zeker van dat u wel iets vind.

Wat is er de laatste tijd zoal gebeurt ? Vanalles en niks eigelijk. Tot de volgende post dan maar weer...
Nee, er is me eigelijk vanalles overkomen. Eerst en vooral laat de technologie mij de laatste tijd duchtig in de steek. Mijn Macske wordt oud, té oud om nog deftig bezig te blijven. Ik moet in deze wat overdrijven want ik moet moeder de vrouw overtuigen dat de aanschaf van een nieuw Macske dringend aan de orde is.

Er is nog een lange weg te gaan.

Ten tweede: de mensen. Veel mensen blijken niet te beseffen dat je voor "wij" met minstens twee moet zijn tenzij u van koninklijken bloede bent. Ze zeggen en schrijven: "Wij vinden dit" en "wij hebben besloten" terwijl ze eigelijk "alleen" zijn. De "ik"-vorm is hier dus beter geplaatst. Een voorbeeld: Klakkeman één: "We hebben weeral geen goed weer gehad voor de beesten." Klakkeman twee: " We hemme geen sjanse dees jaar". Ten eerste beste klakkegasten: Ik vind het weer best OK dus het "we hebben geen goed weer" gaat hier al niet meer op. Voor u is 't misschien slecht. Ik kan er mee leven. Ten tweedes: "We hebben geen sjanse". Hoezo WIJ hebben geen sjanse. Ik mag niet klagen dus spreekt voor jullie eigen zelve zou ik zeggen. IK kan zelf wel uitmaken of het weer goed is of ik geluk heb, dus laat die "wij" maar achterwege.

Wist je dat we niet aan onze elleboog kunnen likken? We kunnen wel aan elkaars elleboog likken mocht er iemand dan toch zin hebben om te likken. Bij mij moet je met die flauwekul niet aankomen draven. U bent verwittigd, we laten dat niet toe. Lik uw eigen elleboog... Ah nee, dat gaat niet... soit.

We gaan verder...
Tertio: Voetbal: de ploeg die ik een warm hart toedraag doet het niet zoals "we" hoopten. Wij vinden, als supporters, allemaal dat ze ronduit slecht presteren. Iedereen zegt het, dus wij ook. Als wij volgend jaar weer in de tribune moeten zitten zal de ploeg toch snel uit een ander vaatje moeten tappen.

Wat we verder nog kwijt wilden is dat het hoog tijd wordt dat het lente en zomer wordt. We vinden dat we een kwakkelwinter hebben. Veel te nat. We krijgen onweer. We voelen het aan onze eksterogen. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat twee op tien mensen eksterogen hebben. Van die twee draagt er 50% een bril omdat ze niet goed zien uit hun eksterogen. Vier op tien heeft trouwens apenstreken.

Wist je dat een varkensorgasme heeeeeeel lang duurt. Dat is meteen ook de reden dat mijn ega zegt dat ik soms een echt varken ben. Ik dacht eerst dat het was omdat ik iets slecht of grof gedaan had. Bij deze is dat dus ook weer rechtgezet.

Tot slot: geef de moed niet op. De dagen zijn aan het lengen. Eén minuut per dag ! Ik voel de lente al kriebelen. Ik zie het al zitten. Je gaat zien: vanaf volgende week begint het te vriezen, sneeuwen, ... Ze gunnen het mij gewoonweg niet dat ik naar iets uitkijk.

Als u mij nu wil excuseren. We moeten ons madam nog verder bewerken zodat ik eindelijk eens aan mijn nieuwe Mac kan geraken. Het is echt nodig want blogs vollullen is geen simpele zaak met een ouwe doos. (ik heb het hier dus wel over mijn huidige Mac !)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

awel, "we" zijn héél tevreden dat het eens zo gesteld wordt.

zowel "ik", m'n alter ego als de stemmen in ons hoofd gunnen u uw nieuwe mac ten volle

Unknown zei

Wihaa gelijkgestemde zielen. Onze dag is weer goed :-)