woensdag, februari 22, 2006

Zijn Wij Simpel Nieuwsbrief jaargang 1 nummer 1 (en ook gelijk de laatste)

Iedereen krijgt ze wel eens en je hebt er meestal zelf om gevraagd.
Als je ze moegelezen bent raak je er meestal niet meer vanaf.
De Nieuwsbrief in je mailbox daar gaat het hier over.
Zo'n abonnement op een nieuwsbrief vraag je meestal zelf aan dus maar soms krijg je ze als extraatje wanneer je een site passeert en ergens je mailadres achterlaat.


De rakkertjes die zo'n nieuwsbrief maken zetten er meestal intressante weetjes in maar eigelijk lijkt het meer op de elektronische versie van het reklaamblad. In feite is het dus gewenste spam.


Omdat wij een zichzelf respecterende website zijn bieden wij u thans de mogelijkheid om u te abonneren op de "Simpele Nieuwsbrief". Niet ongerust worden. Omdat wij van nature nog al veel moe zijn,'t is te zeggen ikke toch, doen we geen moeite om uw emailadres te vragen maar zetten we onze nieuwsbrief gewoon in onze blog.
Een nieuwsbrief heeft een vaste vormgeving qua inhoud. Hij begint meestal als volgt : Als u deze mail niet kunt lezen klik dan hier. Dat mag nooit ontbreken. Ik vind dit een rare opmerking: "Als u dit niet kan lezen klik dan hier". Als je niet kan lezen ga je niet capabel zijn om je in te schrijven laat staan dat je die zin begrijpt als je niet kan lezen.
Wij gaan dat dus ook als opener in onze nieuwsbrief plaatsen. Dit is verplicht middels de wet van 1914 Art 7895 paragraaf 45 tot 49. Het stond ook in het Evanglie : Marcus 70, 5-9 : En de Heer verkondigde : En u zult in de nieuwsbrief beginnen met "Als u dit niet kan lezen klik dan hier" en openen zult u met deze zin en niets anders dan deze zin, zo spreekt goddevader.
De rest van de nieuwsbrief bestaat uit informatieblokken meestal gevolgd door een link met "lees meer".
Met andere woorden : Eerst vragen we "kan je lezen" en daarna "lees meer". De educatieve waarde stijgt gelijk met 5 punten op de schaal van Richter.


We gaan er aan beginnen :

De Simpele Nieuwsbrief
Als u deze nieuwsbrief niet kan lezen klik dan KLIK DAN HIER
Da's dus de wettelijke openingszin.

U heeft last van frustraties, u staat bol van de stress. lees meer...

Mooi vrouwvolk, ... wij zijn er ondersteboven van. lees meer...


U merkt het : Nieuwsbrieven maken is niet zo ingewikkeld en een makkelijke manier om reklame te maken voor jezelf of je bedrijf.
Het enige probleem is dat je er niet meer vanaf raakt eens je intresse voor het onderwerp verschwunden is. Dan word gewenste spam ineens ongewenste spam en voor je het weet word je er simpel van.

Geen opmerkingen: