dinsdag, januari 24, 2006

Maar ik heb dat niet nodig... ik heb dat al!

Stel je voor :
Je hebt in de C&A, de Pecotex of voor mijn part in de Lidl, een mooi kostuum gekocht bestaande uit een Vest en een Broek en daarbij als extra nog een schoon broek.
Je komt aan de Kassa en betaalt je textiel netjes. Je draagt uiteraard je kostuum op opa's of oma's begrafenis of whatever en je doet de dag daarna je kostuum en de extra broek die je kocht naar de wasserij.
Je haalt je spullen de dag of twee dagen erna op en je krijgt de rekening :25 Euro voor het kostuum en 10 euro voor de broek.
Nu komt het : Je bent niet akkoord want je vindt dat je enkel je kostuum draagt en die tweede broek (heb je wel laten wassen en strijken) die had je nog niet aangehad en nog niet gebruikt dus waarom zou je daarvoor dan betalen?
Wat is mijn punt : Je vraagt iets en je besluit nadat je het aangevraagd hebt van het niet te gebruiken. Vraag je dan je geld terug of ga je dan klagen dat je niet eens weet waar het voor dient. Wees eens eerlijk en vraag jezelf eens het volgende : "Heb ik iets gekocht waarvan ik niet weet waarvoor het dient én ik het nooit zal gebruiken?"
Ik in elk geval niet en elk zinnig mens zal dat ook niet doen. Maar de uitzonderingen bevestigen de regel dus er zijn mensen en die kopen dingen omdat het cool staat of show klinkt maar ze weten hoegenaamd niet waarvoor het dient eigelijk en of ze het wel nodig hebben.
Indien je tot die laatste categorie behoort dan heb je ofwel geld teveel ofwel ben je niet goed bezig.
In elk geval van zo'n mensen word je gegarandeerd SIMPEL

Geen opmerkingen: