maandag, januari 30, 2006

Meningsverschil

Nadat de dames zaterdagavond laatsleden een grove nederlaag hebben geleden in het gezelschapsspel Heilig of Geilig zijn ze een beetje pissig op mij. In dat spel is het de bedoeling om aan de hand van dubbelzinnige (pikante) tips een voorwerp of handeling te raden. Door die dubbelzinnige tips is het niet zo makkelijk en foute antwoorden sturen je de hel oftewel het Geiligdom in.
Het hoeft u niet te verwonderen dat na drie rondjes deze brave jongen al in de Heilige hemel was terechtgekomen, geheel tegen de verwachtingen in. De vrouwen daarentegen...

Wraakgevoelens namen de bovenhand en zo heeft één van de dames, ik laat de naam in het midden, een "Avondcursus voor de Man gevonden"

Uiteraard weer zoiets om Simpel van te worden omdat dit voor minstens 20% hoegenaamd niet van toepassing is op ondergetekende (ikke dus)...

Enfin dus Avondcursus voor mannen

Alleen toegankelijk voor mannen!
Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de cursus, zal
elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren. De cursus is verdeeld over
2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:


DAG 1

HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling

TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)

IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ FILEPARKEERT?
Rij-simulator

DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse
praatgroepen

HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het
hele huis overhoop te halen.
Open forum

DAG 2

LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE
PowerPoint presentatie

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/AFWASMACHINE?
Debat met enkele experts

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, medidatie en ademhalingstechnieken

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda/PDA mee naar de cursus

LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk


Enfin dus: Ha Ha Ha, very funny, applaus voor de meiskes... tralalala...

Moet ik er nog bij vermelden dat ik thans drukdoende ben met het zoeken van een tegenhanger in de vorm van een Avondschool voor Vrouwen. Wees er maar zeker van : Op een mooie dag zal ik het vinden en dan zal het hahaha en hihihi der kirrende dames verbleken en omslaan in een spaanse furie.

Wie laatst lacht best lacht ofwel is 'm te simpel om het meteen te begrijpen.

Maar ik laat mij niet doen natuurlijk. Bij deze mijn niets ontziende repliek:

1. HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling


Mijn eerste bedenking hierbij is of ze die diavoorstelling zelf in elkaar hebben geflikkert. Ik zie dat gelijk nog niet zo gebeuren. De oplossing is dus eenvoudig : Pak de plant, zet ze buiten en wacht tot het (ooit eens) regent.
Alles "the natural way" met andere woorden.

2. TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie


Met groepsdiscussie bedoelen ze uiteraard "Koffiekransje", hetgeen na 5 minuten zo uit de hand loopt dat de hele straat-, omgeving- en familiehistorie de revue is gepasseerd. Alles is behandeld behalve dan het onderwerp zelve.
Maar OK: Toiletrollen groeien ze weer aan? Althans bij ons thuis. Als 't rolleke op is hangt er na een paar uur (soms na enkele minuten) al een nieuw vers rolleke. De bladeren aan de bomen groeien zelfs niet zo rap.

3. VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)


Dat word dus de obligatoire "Tupperware" avond. Meestal is de verkoopster (noemt het aansmeerster) voorzien van een antwaarps accent :" Dees dames, ies een schoen mandsje veur al awe was ien te duun. Ge kunt die zonder proeblemen oepstaupelen zoeda ze na ies waainig ploats ienpakke. Baai gans dees setjeu kraagt ge nateurlaaik 'n schoen pottekeu baai veur froitpap ien te moken. En veur de praais muutet zeiker nie looten : honderd en twie euro, zeg na zellef das na toch veur niets eij..." enzovoorts enzovoorts.....

4. IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ FILEPARKEERT?
Rij-simulator


Wie heeft er hier rijles nodig? Wie kan er stilzitten als het leven aan een zijden draadje hangt? Wie heeft een rijsimulator nodig? I rest my case.

5. DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse
praatgroepen


(zie groepsdiscussie punt 2). Een afstandsbediening helpen ze zowiezo naar de sodemieter en telefoneren.... zie groepsdiscussie punt 2 alweer.
Telefonische hulplijn: Als je daar gebruik van wilt maken ben je gegarandeerd voor een uur of twee vertrokken. Onnodig te melden dat de conversatie totaal eenzijdig zal zijn en je er als man alvast niks aan zal hebben. Tenzij de kosten van het gesprek.
Praatgroepen? Verteluurtje bedoelen ze.

6. HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het
hele huis overhoop te halen.
Open forum


Zie alweer punt 2. Kijk meestal vind ik dingen terug zolang mevrouw het niet opruimt. Wanhoop maakt zich meester van mij wanneer ik 's avonds na de dagtaak tot de constatatie moet komen dat mijn lieve schat heeft opgeruimd.

7. LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel


Groespdiscussie alweer zie punt 2. Rollenspel. Dat zal ook niet te moeilijk zijn mevrouw vertelt en meneer luistert. Niets meer en zeker niets minder.

8. BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE
PowerPoint presentatie


Net zoals punt 1. Wie heeft die gemaakt of beter: wie gaat die maken?
Bloemen... meebrengen... brengt me weer bij punt 1. : Planten water geven... Laat de bloemekes buiten staan in de natuur. Het is milieuvriendelijk én de natuur zorgt voor water. Wablieft? Snijbloemen? Dat zijn van die bloemen die één week meegaan en dagelijks bijgeknipt moeten worden. Je begint met mooie Lelies van 40 cm hoogte om te eindigen met op pisbloem lijkende gedrochten van 10 cm. 't Is zijn geld niet waard.

9. ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde


...en er niet in slaagde om de weg kwijt te raken. Zijn vrouw daarentegen is nu reeds twee weken vermist nadat ze blijgezind naar de bakker trippelde om de hoek. Sindsdien geen spoor. GPS anyone?

10. DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/AFWASMACHINE?
Debat met enkele experts


Piloten? UFO deskundigen? Die meneer van Calgon? Bij sommige mannen vliegt de vaat inderdaad soms maar niet altijd richting aanrecht of vaatwasser, meestal richting hoofd en andere edele delen. Vrouwen hebben namelijk een aangeboren aanleg om frisbee te gooien met een ongeëvenaarde accuraatheid. Dat ze wat beter mikken en dan liefst meteen richting vaatwasser of aanrecht. Dat bespaart ons de moeite.

11. BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel


Hmm, nu moet ik toch eens diep nadenken. Verschil tussen mijn moeder en mijn vrouw. Ik kom hier later op terug, eerst een nachtje over slapen.

12. HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, medidatie en ademhalingstechnieken


In mijn geval is dat meer winkelmandje zijn. Als je met je vrouw gaat winkelen lopen de meeste mannen er na een uur bij als een muilezel, beladen met zakken langs links en rechts. Sommigen zelfs langs achter op de rug. ontspanningsoefeningen, meditatie en ademhalingstechnieken zijn hier inderdaad noodzakelijk om de zaterdagnamiddag te overleven.

13. BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda/PDA mee naar de cursus


Ik onthoud belangrijke data ! Mijn verjaardag, afspraak met vriend om te gaan Snookeren, afspraak met andere vriend om te gaan badmintonnen. Yeps, ik herinner ze mij nog allemaal. Zijn er ook nog andere misschien?
Agenda of PDA meenemen naar de cursus? Moet ik de vrouwen uitleggen hoe dat ding werkt misschien? Wie ging er hier cursus geven?

14. LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk


...slachtofferhulp zullen ze bedoelen. Ik heb er al mee leren leven dat je mevrouw het gevoel moet geven dat ze gelijk heeft. Het bespaart je van veel onheil en gezaag/hoofdpijn.


Conclusie: Ik denk dat ze niet veel volk op hun cursus gaan hebben. Het meeste weten we, het meeste kennen we, het meeste kunnen we maar we zijn slim genoeg om de indruk te geven dat dat niet zo is waardoor al de lastige dingen des levens ons bespaart blijven en wij mannen gewoon onze zin doen.
Is er geen spreekwoord dat zegt blatende schapen mekkeren niet? Indien niet dan is dat spreekwoord er bij deze vanaf nu wel...

Ja beste mensen: het leven is niet simpel

Geen opmerkingen: